Jaki jest termin realizacji?
- Termin realizacji jest zależny od wybranego produktu i wymagań Klienta. Staramy się, aby czas realizacji był jak najkrótszy. W karcie każdego produktu na rotoSHOP jest wskazany opcjonalny czas, który potrzebujemy do wyprodukowania narzędzi do druku.
Gdzie odbywa się produkcja?
- Produkcja odbywa się w Polsce (w Europie). Dokładny adres Rotometal DBN Sp. z o.o. Jana III Sobieskiego 14 66-200 Świebodzin
Jaka jest gwarancja na produkty?
- Informacje odnośnie gwarancji można zobaczyć w karcie produktu na rotoSHOP lub szczegółowe informacje na stronie GWARANCJA
Jak można złożyć zamówienie?
- Cylindry i akcesoria do druku można kupić bezpośrednio w rotoSHOP lub kontaktując się z naszym zespołem poprzez e-mail lub telefonicznie.
Czy jest możliwość otrzymania kredytu kupieckiego?
- Aby otrzymać kredyt kupiecki należy zgłosić się do swojego przedstawiciela handlowego. Każda prośba o przyznanie kredytu kupieckiego rozważana jest indywidualnie. Jeżeli zamawiasz przez rotoSHOP prosimy, aby zgłosić się z wnioskiem na biuro@rotometal.pl
W jaki sposób połączyć adapter z cylindrem powietrznym i jak nasunąć na niego cylinder typu sleeve?
- Najbardziej popularną metodą jest adapter na który wkręcamy cylinder powietrzny, następnie demontujemy bieżnię lub jej część aby móc założyć cylinder typu sleeve. Adapter podłączony do cylindra powietrznego dostarcza sprężone powietrze, które wydostaje się przez specjalne dziurki umieszczone w cylindrze powietrznym. Sprężone powietrze rozszerza wewnętrzną średnice cylindra sleeve umożliwiając wsunięcie na trzpień. Cylinder wsuwamy tak, aby zamontowany na nim zamek wsunął się na pin umieszczony na cylindrze powietrznym. Po poprawnym umieszczeniu odłączamy powietrze, cylinder sleeve zaciska się i unieruchamia na cylindrze powietrznym tzn. trzpieniu. Ostatnim krokiem jest dokręcenie wcześniej zdemontowanej bieżni i odłączenie adaptera od cylindra powietrznego. Sprężone powietrze jest wykorzystywane do montażu i demontażu.
Zaznaczamy, że jest to najpopularniejsza metoda, budowa cylindrów powietrznych jest różna w zależności od maszyny ale proces montażu jest bardzo podobny.
W jaki sposób połączyć adapter z cylindrem powietrznym i jak nasunąć na niego gumowy rękaw?
- Najbardziej popularną metodą jest adapter na który wkręcamy cylinder powietrzny, następnie demontujemy bieżnię lub jej część aby móc założyć gumę. Adapter podłączony do cylindra powietrznego dostarcza sprężone powietrze, które wydostaje się przez specjalne dziurki umieszczone w cylindrze powietrznym. Sprężone powietrze rozszerza wewnętrzną średnice gumy umożliwiając wsunięcie na trzpień. Przy montażu gumy najpierw trzeba wsunąć pierwszy pierścień i wsunąć gumę na odpowiednie miejsce, a następnie drugi pierścień. Pierścienie mają stykać się z bokami gumy. Dokręcamy pierścienie śrubkami do cylindra powietrznego w celu zablokowania przesuwania się gumy podczas druku. Po poprawnym umieszczeniu odłączamy powietrze, guma zaciska się i unieruchamia na cylindrze powietrznym tzn. trzpieniu. Pierścienie są dostarczane od Rotometal wraz z zamówieniem. Ostatnim krokiem jest dokręcenie wcześniej zdemontowanej bieżni i odłączenie adaptera od cylindra powietrznego. Sprężone powietrze jest wykorzystywane do montażu i demontażu.
Zaznaczamy, że jest to najpopularniejsza metoda, budowa cylindrów powietrznych jest różna w zależności od maszyny ale proces montażu jest bardzo podobny.
Co to jest drop?
- DROP jest to różnica między średnicą bieżni, a średnicą roboczą na cylindrze magnetycznym. Inaczej mówiąc wartość DROP (mierzona jest na średnicy) i jest to dwukrotność wartości GAP (mierzonej na promieniu), czyli szczeliny między cylindrem, a cylindrem dociskającym. Wartość DROP jest podawana podczas produkcji cylindra w celu dopasowania do najczęściej używanych blach przez klienta.
Czy regenerujecie cylindry?
- Regenerujemy cylindry magnetyczne oraz przeciwcylindryczne. Mając na uwadze ekologię i zrównoważony rozwój staramy się, aby nasze produkty mogły być w jak najdłuższym obiegu produkcyjnym. Mamy swój wewnętrzny dział do regeneracji naszych produktów. W przypadku regeneracji cylindrów prosimy najpierw o ustalenie wszystkich szczegółów z naszym przedstawicielem handlowym.
Co to są magnesy ferrytowe?
- Magnesy ferrytowe są standardowo montowane do naszych cylindrów magnetycznych. Wyróżniają się dużą wytrzymałością mechaniczną, bardzo dobrze przyciągają materiał do cylindra. Ze względu na indywidualne potrzeby klientów jest możliwość montowania magnesów ferrytowych i magnesów neodymowych na jednym cylindrze. Konfigurację takiego montażu należy zgłosić przed procesem produkcyjnym.
Co to są magnesy neodymowe?
- Magnesy neodymowe wykazują się bardzo dużą przyczepnością do materiału. Stosujemy je w cylindrach w przypadku grubych blach i na indywidualne życzenie klienta. Ze względu na swoje właściwości nie ma możliwości, aby cylinder posiadał tylko magnesy neodymowe, ponieważ byłby problem z demontażem materiału. Magnesy neodymowe stosuje się jako uzupełnienie w newralgicznych miejscach na cylindrze magnetycznym.
Co to jest powłoka ANTIFRICTION?
- Zastosowana w naszych cylindrach drukowych powłoka ANTIFRICTION w znaczący sposób pomaga ściągnąć taśmę dwustronną z ich powierzchni. Taśma, która jest umieszczana na cylindrze drukowym w celu montażu płyty fotopolimerowej podczas demontażu zostawia różne ślady po sobie np.: klej, nieczystości lub kawałki taśmy. Nasza technologia pozwala ściągnąć taśmę w jednym kawałku w szybki i prosty sposób. Jest to udogodnienie, które skraca czas pracy i siłę operatora maszyny podczas wymiany taśmy dwustronnej. Zastosowanie takiej powłoki na cylindrze drukowym daje dodatkową ochronę przed uszkodzeniami np.: zarysowaniem podczas używania noża. Dzięki takim właściwością cylindry zwiększają swoją żywotność w procesie druku. Technologia ANTIFRICTION jest stosowana tylko w cylindrach producenta Rotometal.
Czy transport jest wliczony w cenę?
- Opłata za transport jest osobną pozycją na fakturze. Transport jest wyliczany indywidualnie w zależności od miejsca dostawy. Wykazujemy się jawnością w stosunku do opłat, które wynikają z zamówienia. Nie chcemy sztucznie podnosić cen cylindrów umieszczając w nich opłaty za transport.
Dlaczego doliczacie za opakowanie?
- Opłata za opakowanie jest doliczana ze względu na koszt jaki ponosimy. Wykazujemy się jawnością w stosunku do opłat, które wynikają z zamówienia. Nie chcemy sztucznie podnosić cen cylindrów umieszczając w nich opłaty za transport. Nasze opakowania, w których transportowane są narzędzia do druku są solidne, bezpieczne, ekologiczne oraz przydatne klientowi podczas przechowywania cylindrów.